محصولات ضعیف زمانی به وجود می آیند که افراد مختلف با اولویت های مختلف تصمیمات جداگانه ای می گیرند. موفقیت را در برخی اصول ساده رمزگذاری کنید و می توانید همه را در مسیر خود نگه دارید.
بر اساس ماهیت خود ، فرآیند طراحی محصول در یک شرکت بزرگ پیچیده است.
تیم های متعددی در رشته های مختلف وجود دارد که همه انگشت خود را در پای خود قرار داده اند. روزانه صدها تصمیم در مورد محصول شما گرفته می شود ، همه از افراد مختلف با اولویت های مختلف.
بدون چارچوبی که با DNA اصلی محصول و ارزش ارائه شده به کاربران مطابقت داشته باشد ، این تصمیمات به راحتی از هم جدا می شوند. نا هماهنگی ناگزیر دنبال می شود. قبل از اینکه بدانید ، با ارائه چشم انداز نهایی از مسیر خارج شده اید.
راه حل این است که اصول محصول ساده اما قدرتمندی را توسعه دهید تا همه در یک مسیر باشند.
اصول محصول دقیقاً چیست؟
اصول محصول اساساً اصول اساسی آنچه محصول شما نشان می دهد ، خلاصه شده در مانتراهای کوتاه و قابل جذب آسان. هر تصمیمی می تواند با در نظر گرفتن این مانتراها گرفته شود.
این اصول با DNA اصلی محصول ، دید کلی و ارزش آن برای مشتریان مطابقت دارد.
وقتی همه – از هر رشته ای – با اصول یکسانی کار می کنند ، هیچ درگیری وجود ندارد. هیچ بحثی در مورد اینکه کدام تصمیم بهتر است وجود ندارد. باید مشخص باشد که کدام تصمیم با اصل و نیازهای مشتری مطابقت دارد.
اصول محصول برای تسهیل تصمیم گیری بهتر و سریعتر وجود دارد.
چه چیزی اصول محصول خوب را ایجاد می کند؟
اصول خوب محصول قابل اجرا و به یاد ماندنی است.
آنها باید با رسالت کلی ، اعتقادات و اخلاق محصول هماهنگ باشند. آنها می توانند به تمایز آن از رقبا کمک کنند.
با این حال ، مهمتر از همه ، آنها در مورد ایجاد ارزش برای مشتری شما هستند.
هزاران اصل دیگر مانند Metric Star North وجود دارد که می تواند تصمیم گیری را هدایت کند. با این حال ، این اصول باید به ارزش ملموس برسد. مشتریان منحصر به فرد شما چه می خواهند؟ و چه چیزی باعث می شود آنها از محصول شما بر محصول دیگر استفاده کنند؟
در اینجا چند اصل متداول وجود دارد که به شکل گیری محصولات دیجیتالی درخشان کمک کرده است:
- مرا وادار به فکر نکنید
- شرط بندی های بزرگتر و جسورانه تری انجام دهید
- ایجاد اعتماد
- سریع تمومش کن
- مستقیم به یک پلت فرم
- لذت ایجاد کنید
- محلول را شکل دهید
- از نظر فنی محافظه کار باشید
- در مراحل کوچک بسازید
- ساده بگویید
- با مثبت و غرور بسازید
مطالعه موردی: سریع آن را انجام دهید
ما در حال حاضر روی برنامه جدیدی کار می کنیم که روی کمک به شرکت ها در مدیریت فضای کاری و تیم متمرکز شده است.
در اوایل تحقیقات خود ، متوجه شدیم که کاربران ما برای سرگرمی به برنامه نمی آیند – آنها برای انجام یک کار می آیند. این امر ما را بر آن داشت تا اصل محصول ، “سریع آن را بسازید” را توسعه دهیم.
این مانترا به ما کمک کرده است تا هر گونه ویژگی و طرح غیر ضروری را حذف کنیم. ارزیابی هر اقدامی سریع و آسان است ، بدون هیچ گونه پیامهای بازاریابی که باعث افزایش بار شناختی می شود.
مطالعه موردی: مستقیم به یک پلت فرم
پروژه فعلی دیگر شامل ایجاد تجربه کاربری روانتر برای یک پلت فرم جهانی آموزش آنلاین است.
یکی از بزرگترین ناامیدی های کاربران در حال حاضر پرش از جایی به مکان دیگر برای دسترسی به محتوا است. ما از اصل “یک پلت فرم” برای دور شدن از این موضوع استفاده می کنیم.
هنگامی که مسائل پیچیده فنی با پیوند دادن به سایت های دیگر حل می شود ، این اصل همه را بر روی “یک پلتفرم” متمرکز می کند که می دانیم مردم واقعاً می خواهند.
چگونه می توان اصول محصول خود را ایجاد کرد؟
تکنیک های مختلف برای سازمان های مختلف کارساز خواهد بود. اما این رویکرد اصلی ما در Tangent است:
- ذینفعان سراسر سازمان را جمع آوری کنید. هر کسی که بر طراحی محصول تأثیر یا تأثیر داشته باشد: توسعه دهندگان ، طراحان ، مدیران محصول ، محققان محصول و هر شخص دیگری.
- از هر یک از ذینفعان بخواهید حداکثر 10 اصل را که DNA اصلی محصول را تشکیل می دهند بنویسد (یا باید این کار را انجام دهد). بر ارزش مشتریان تمرکز کنید تا اهداف شرکت.
- هر اصل را روی دیوار بچسبانید (یا اگر از راه دور کار می کنید از تخته سفید دیجیتالی مانند FigJam یا ابزاری مانند Miro یا LucidSpark استفاده کنید) و به همه فرصت دهید تا همه گزینه های مختلف را بخوانند. همچنین می توانید جلسه ای را برگزار کرده و از هر یک از ذینفعان بخواهید که دلایل اصول محصول خود را توضیح دهد.
- رای بدید می توانید از تکنیک رای گیری نقطه ای استفاده کنید ، به همه تعدادی برچسب نقطه بدهید یا از آنها بخواهید به صورت آنلاین دستان خود را نشان دهند.
- منتخبی از ذینفعان را برای تدوین اصول تعیین کنید و زبان را اصلاح کنید. بهترین تیم برای این کار این است که اصول را پیچیده نکند. شما می توانید یک کپی رایتر را نیز درگیر کنید.
- اصول جدید خود را آزمایش کنید. به برخی از تصمیمات سختی که در گذشته باید گرفته باشید ، فکر کنید. آنها را در کنار اصول خود در نظر بگیرید و ببینید آیا مانتراها می توانند به شما در انتخاب عاقلانه کمک کنند.
- اجازه دهید اصول شما تکامل یابد. این یکبار کار نیست آنها هرگز تمام نمی شوند کسب و کار شما ، مخاطبان شما ، محصول شما ، فناوری شما … آنها دائما در حال تغییر هستند. بنابراین اصول نیز باید تغییر کند.
در حالت ایده آل ، شما باید فقط 3-5 اصل را انتخاب کنید تا عملی شدن آنها آسان تر شود.
آنها را در ذهن داشته باشید
اگر اصول محصول شما دور از چشم باشد ، به راحتی از ذهن خارج می شود. دید و تکرار کلید چسباندن آنها است.
شما می توانید برای هر یک از اصول محصول خود تصاویری ایجاد کنید که به خاطر سپردن آنها را آسان تر می کند. آنها را روی پوسترها ، برچسب های لپ تاپ یا محافظ صفحه قرار دهید. در جلسات و هنگام پرواز به آنها مراجعه کنید.
آنها را در زندگی روزمره تیم خود ادغام کنید.
اصول بهتر تصمیمات بهتری میسازند
شاید چیزی که در ذات ما انسان ها وجود دارد ما را وادار کند که ساده ترین راه را در پیش بگیریم ، هرچند که ممکن است راه درستی نباشد. این چیزی است که ما در زمینه مشتری فراموش می کنیم.
ما همیشه می خواهیم کارها را به روش آسان و واضح انجام دهیم ، حتی اگر برای مشتریان ما بهترین نباشد.
وقتی با مشکل چالش برانگیزی روبرو می شویم ، طبیعی است که بخواهیم ساده ترین راه حل را پیاده سازی کنیم. و این می تواند باعث شود ما بارها و بارها اشتباهات مشابهی را مرتکب شویم.
راه حل اما در اینجاست. فقط دو یا سه اصل به ظاهر ساده که می تواند ما را قادر سازد و به ما قدرت دهد تا با هر تصمیمی که می گیریم بهتر تغییر کنیم.
بدون دیدگاه