حداقل ، هر محصول دیجیتالی خوب باید کاربردی ، قابل اعتماد و قابل استفاده باشد ، اما چرا آنها را نیز خوشایند نمی کند؟ لحظات “لذت” اغلب به MVP تبدیل نمی شود ، اما در اینجا دلیل آن است.

اگر تا به حال به پادکست Design Better گوش کرده اید ، ممکن است از قبل با آرون والتر آشنا باشید. او در کتاب خود با عنوان “طراحی برای احساس” ، “سلسله مراتب نیازهای مازلو” را به صورت یک هرم جدید متمرکز بر طراحی محصولات دیجیتالی تصور می کند. کمی شبیه به تصویر زیر است:

در پایه ، ما عملکردی داریم. هر محصول دیجیتالی باید بتواند مشکلی را حل کند. سپس به سمت بالا حرکت می کنیم تا قابل اعتماد باشد. زمان خرابی نمی تواند طرفداران وفادار زیادی را برای شما به دست آورد. سپس ما قابل استفاده هستیم ؛ یک محصول دیجیتالی خوب یک محصول دیجیتالی قابل استفاده است. موردی که شما را وادار به فکر کردن یا کار سخت نمی کند و از اولین استفاده احساس آشنایی می کند. این سه عنصر اساسی ساخت یک محصول دیجیتالی هستند. اما درست مانند سلسله مراتب اصلی ، یکی در بالا باقی مانده است… خوشایند.
نقش لذت در طراحی محصول
دیجیتال طراحی برای لذت بردن اغلب در جهان ما در اولویت های MVP از بین می رود زیرا واقعاً چیز زیادی به عملکرد محصول نمی افزاید. اما همه چیز را به تجربه کلی می افزاید.
ما هنگامی که در مورد پرونده میکروکپی در بخش 1 از سری چالش های ما با محصولات دیجیتال بحث کردیم، به این موضوع اشاره کرد.
همانطور که نشان دادیم ، داشتن آن لمسهای اضافی فقط زیبا نیست. آنها می توانند محصول شما را بسازند یا خراب کنند.
آنها همچنین می توانند یکی از بزرگترین چالش هایی را که مشاغل با آن روبرو هستند حل کنند. پیشنهاد و نام تجاری خود را در بازار شلوغ برجسته کنید.
به این فکر کنید که بین شرکت های مسافرتی یا رزرو وب سایت یا هر چیز دیگری به صورت آنلاین یکی را انتخاب کنید. اگر به دو محصول مشابه با قیمت یکسان نگاه می کنیم ، یکی را انتخاب می کنیم که با ما صحبت می کند. آن چیزی که به ما احساس چیزی می دهد
اگر محصول شما مانند بقیه است ، نمی توانید ظاهر و صدایی مشابه داشته باشید. این امر امروزه “لحظات لذت” را برای اکثر مارک های آنلاین ضروری می کند.
پنج روش خلاقانه برای لذت دادن به مخاطبان
در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید لحظات لذت را با مخاطبان ایجاد کنید:
1. گیمیفیکیشن
همه چیز با محصول دیجیتالی شما 100 of مواقع بدون مشکل اجرا نمی شود. اما لازم نیست این چیز بدی باشد. این می تواند فرصتی را برای تبدیل یک تجربه منفی به یک لحظه به یاد ماندنی لذت فراهم کند. به این فکر کنید که لحظات ناامیدکننده و آزاردهنده ای را بازی کنید تا برتری را از بین ببرید.
به درستی انجام دهید: گوگل ، با بازی آنلاین دایناسورهای T-Rex خود می توانید در صورت قطع شدن اینترنت بازی کنید.
2. طراحی
چیزی که لذت را ایجاد می کند زمانی است که طراحی از جنبه کاربردی فراتر رفته و سرگرم کننده باشد ، اما عناصر طراحی جذاب – هرچند غیر ضروری – را برای لبخند زدن ما به ارمغان بیاورد.
به درستی انجام دهید: Slack ، با یکپارچه سازی گیفشان کاربران را در جهت ارتباط برقرار کردن با روش های مختلف توانا کردند.
3. انیمیشن
کمی از ظرافت با انیمیشن وجود دارد. بیش از حد ، و آزاردهنده است. اما آن را به درستی درک کنید ، و برای تقویت یک لحظه خاص عالی است. صادقانه بگویم ، انیمیشن کار چندانی نمی کند. مانند کارت تشکر به آن فکر کنید. آیا اتلاف کاغذ است؟ به طور بالقوه. اما در عین حال ، این حرکت زیبا را به خاطر می آورید.
به درستی انجام دهید: اپل ، با انیمیشن confetti خود هنگام تایپ “تبریک” در iPhone.
4. حرکت
حرکت یک حرکت جالب است ، زیرا از دو جهت لحظات لذت را ایجاد می کند. در مرحله اول ، می توان از آن برای راهنمایی کاربران به سمت مرحله بعدی در تلاش برای دستیابی به آنها استفاده کرد. این بدان معناست که آنها گیر نمی کنند و از محصول شما ناامید می شوند. ثانیاً ، می توانید عناصر متحرک کمی ایجاد کنید که لبخند بزرگ ایجاد می کنند.
به درستی انجام دهید: Uber ، با تصویری از خودرو که هنگام سوار شدن شما در مسیر نقشه روی نقشه حرکت می کند.
5. صدا
این مورد قطعاً برای بحث است! صدا بسیار ضربه خورده و از دست رفته است. به عنوان مثال ، اگر من یک بار دیگر صدای شماره گیری جلسه را در Teams بشنوم … اما واقعیت این است که بسیاری از افراد برای همیشه از صدا استفاده می کنند. وقتی محصولات دیجیتالی از صدا برای تقویت عملکرد استفاده می کنند ، آن را دوست دارم. این مانند یک پاداش کوچک برای انجام یک کار خوب است!
به درستی انجام دهید: مونزو ، با “خرچنگ” رضایت بخشش! هر زمان که کسی برای شما پول ارسال می کند ، سکه به حساب شما می ریزد.
افزودن لذت به محصولات دیجیتالی شما
همانطور که می بینیم ، راه های زیادی برای ایجاد لحظات شادی وجود دارد. اما نروید همه آنها را یکجا بیندازید. بسیار مهم است که لذت را به روشی مناسب برای کاربران محصول خود اضافه کنید.
من توصیه می کنم لحظات لذت خود را به گونه ای ایجاد کنید که با اصول محصول شما مطابقت داشته باشد. در یک مقاله خوب چند مثال عالی ارائه شده است، مانند “سریع عمل کنید” و “ساده نگه دارید”. با چنین اصولی ، احتمالاً شما نمی خواهید نوعی انیمیشن پیچیده داشته باشید. خیلی زیاده بهتر است از روش های ظریف تری برای هیجان کاربران استفاده کنید.
اما پس از آن ، با اصولی مانند “مرا وادار به فکر نکنید” ، لذت بر اساس حرکت می تواند کاربران را در سفر خود به روشی سرگرم کننده و تا حدودی غیر منتظره راهنمایی کند. و با یک اصل مانند “شرط بندی بزرگتر و جسورانه تر” ، جنبه های بازی شده که مرزهای آنچه “عادی” تلقی می شود را پیش می برد ، می تواند به خوبی کار کند.
به فراتر از اصول برسید
هنگام ایجاد یک محصول دیجیتالی ، اولویت این است که مطمئن شوید این محصول به شما و مشتریان شما در دستیابی به اهداف کلیدی کمک می کند. اما من فکر می کنم این خیلی گرفتار کارهایی است که باید انجام دهیم ، یک اشتباه است. بهتر است بیشتر به کارهایی که می توانیم انجام دهیم نگاه کنیم.
لمس های اضافی ، مانند میکروکپی ، می تواند یک محصول را از هر کسی که می تواند ارائه دهد – به فردی تبدیل کند که بیش از دیگران انتخاب می کند.
شبیه چاشنی غذا است ؛ یک وعده غذایی خوب می تواند با کمی نمک و فلفل به یک غذای عالی تبدیل شود. یک کت و شلوار معمولی وقتی فشرده می شود تیز به نظر می رسد. یک تصویر ساده هنگامی که به خوبی قاب شده باشد به هنر تبدیل می شود.
افزودن یک انیمیشن ، صدا یا رنگ غیر منتظره به نظر هیچ می رسد ، اما می تواند همه چیز باشد.
بدون دیدگاه